Radioreklam

 Det finns många goda skäl till varför radioreklam alltid bör vara ett alternativ när ni skall planera era marknadsföringsinsatser!
Det är till och med så att det nästan är lite för många goda skäl för att man skulle kunna sammanfatta dem i ett stycke. 
Så för att du skall kunna göra ett välunderbyggt medieval har vi istället sammanfattat de viktigaste fördelarna!


microfone


Radio är störst!
Om man ser till vilket medium som konsumeras flest timmar per dag, av en genomsnittlig person vinner nätradio överlägset. Detta innebär att du har väldigt många tillfällen under dagen att påverka lyssnaren med ditt budskap. Det innebär också att sannolikheten att ditt budskap når lyssnaren nära ett köptillfälle är mycket större än för något annat medium. Så många som 8 av 10 svenskar lyssnar på radio varje dag och en mycket stor andel av dessa väljer webbradio, alltså radio på internet. Detta gör att sannolikheten är mycket stor att du kan nå dina kunder, när du vill, med hjälp av radioreklam i webbradio.

Radio är billigt! Kontaktkostnaden för radioreklam ligger i den absoluta botten jämfört med vilket medium som helst. Tillsammans med det faktum att produktionskostnaden för radiospotarna också är lägre än för jämförbara medier gör att radio lämpar sig väl för såväl mindre kampanjer som lokala annonsörer med begränsade budgetar.

Radio fungerar! Eftersom radioreklamen bygger på att den under kampanjperioden upprepas för lyssnaren väldigt många gånger, ger den en helt annan effekt än till exempel en tidningsannons där man bara har en enda chans på sig att fånga läsaren.

Radio når alla! Eftersom radioreklamen, till skillnad från till exempel tv-reklam eller tidningsannonser, mycket sällan zappas eller bläddras bort når den också en mycket bredare publik. Dina chanser att fånga upp nya kunder är därför mycket större med radio.

Radio = Helsida! När din radioreklam spelas är du alltid helt ensam med lyssnaren. Inga andra annonsörer försöker stjäla din uppmärksamhet under tiden du talar med din målgrupp. Med andra ord är det precis som du har en helsidesannons framför din kund, varje gång din spot spelas (och dessutom en helsida som inte kan bläddras bort!)

Radio är hjälpsamt! Radioreklam fungerar utmärkt som ensamt huvudmedia i en kampanj men är också ett av de starkaste stöden till andra reklamsatsningar. Undersökningar visar att radioreklam dramatiskt ökar effekten av till exempel tv-reklam och för att göra din målgrupp uppmärksamt på ett kommande direktreklamsutskick är radio svårslaget. Radioreklam är också ett av de mest effektiva sätten att få människor in på din hemsida. Radio är ju ett passivt medium, som inte sällan konsumeras i närheten av en dator, vilket gör att vägen mellan tanke och handling är mycket kort. Detta innebär att du på ett mycket kostnadseffektivt sätt kan kombinera uppmärksamhet och utförlig information.


 

Vill du ha fler goda skäl till att välja radioreklam eller vill du ha mer information om våra billiga reklam-paket?

Kontakta vår säljare, redan i dag!
Mail: reklam@kanalrewind.se

Se fler kontaktuppgifter under sidan ”kontakt” i menyn.